Nov 20, 2011

I miss you too (":

Assalamualaikum .

Pretty kan tarikh hari ni? 20112011. Hope today is fine with everyone. Alhamdulillah setakat ni ok jea semua cuma dah start kelam kabut exam dah nak dekat and tak decide habis habis nak balik ke tak. Haih. Abah cakap balik lah tapi hati tak berapa nak balik sangat sebab akan sure balik August. Tapi bila pulak nak jumpa Amirah lagi kan? So yeah ikutlah cakap abah, kot. Tapi semalam borak borak dengan kawan pasal financial and aku dah decide by lagi 5 tahun, aku dah pegang RM 40 000 dalam akaun bank. Nak simpan untuk bina klinik, dengan izin Allah. Tengoklah macam mana nanti. Semalam ada Pintar, really buat aku rasa tenang balik, we discuss about Eiduladha, Pengorbanan specificnya.

Semua oang berkorban dalam kisah tu, tak Siti Sarah ke, Siti Hajar ke, Nabi Ibrahim apatah lagi kan? Nabi Ismail yang sangat sanggup berkorban demi perintah Allah. Siapa lah kita ni kan nak compare dengan pengorbanan diorang. So akak tanya, pengorbanan paling besar apakah aku pernah buat?TETTTTTTTTTTTTTTTTTTT. Last sekali aku jawab, pengorbanan dengan menukar kerjaya hidup. Ceh wah. Yelah sebab mula mula aku kan excited kebenor nak buat Bussiness. Tapi plan Allah cantik je dapat kan ke sini. Then naqibah aku punya pengorbanan pun sama, sebab dia nak buat something to do with Mathematics because she loves number very much, tapi Allah bagi dia Bahasa Arab, eh ke Usl Fikh? Konpius. Dan Alhamdulillah akak tu cakap, dia pun tak pasti kalau dia ambil Maths, dia boleh ke cemerlang macam mana dia now, so tu lagi buat aku sejuk hati (':

Sekarang ni aku just nak focus pada study, sebab aku bukan lahir lahir paaaaaap terus gelak, aku menangis, kiranya aku manusia biasa yang perlu study. So segala kesusutan aku malas nak fikir, and aku rasa aku pun perlu bersuara untuk certain certain things, so aku akan cakap. Dah beberapa tak nak layan sangat hati orang. Aku ada masa depan sendiri, and itu lah yang aku akan kejar now. Lain punya cerita pas dekat Allah lah. He knows the best untuk semua hamba Dia. Even Dia sendiri dah tahu semua nya macam Kak Bib cakap, decision kita pada masa hadapan pun. So just do your best jugaklah Hannah. Kalau family tengah tidur, kawan tengah study haih nak cerita kat siapa ni? Just remember yang tak pernah tidur dan makan tapi yang asyik tengah tengok kau :D

Pernah Rasulullah ditanya, "Siapa yang paling kau rindui?". jawab baginda-"Mereka yang tak pernah menemuiku, tapi tetap mencintaiku". I miss you too Rasulullah :')


5 comments:

Please leave a feedback, any kind of!