Mar 16, 2011

Time kerja bising nak cuti, time cuti seminggu bising rindu budak =,=

Okay hari ni aku macam teremo lebih sikit sebab dah lama tak jumpa anak anak aku kan *memang kau dah ada anak time eighteen kan. Sebab kan cuti sekolah jadi dengan aku aku dapat cuti nya :D Best tak best tak? Tiba tiba pulak aku baca blog another teacher ni lagilah buat aku nak menangis kerinduan. Aww. Lagilagi aku tinggal sorang kat rumah si kakak dua dua melanjutkan pelajaran kan . Jadi tak tahu nak berborak dengan siapa *huk pathetic gila aku ni. 

Oh aah aku takde adik tau. So ramai tanya aku boleh handle ke ape kan? Jawapannya BOLEH. Alahai korang pun boleh tau. Sebab dorang ni macam banyak tolong korang sebenarnya. Tambahkan self-sonfidence, cara nak berkomunikasi kat depan orang ramai ghitu yang buat aku ketaq lutut and kadang kadang dorang boleh menyentuh hati dan perasaan. 

SITUASI 1

Satu hari ini aku bawak bekal, nasi goreng. So time rehat makan lah dengan dorang (dapat makan biscuits je, berkhasiat punya lah tapi) time tu aku tengah jaga nursery, kelas tu students semua 4 years old. Aku makanmakan pastu ada budak ni so kiuttttttttttt Chinese of coz datang bawak pinggan and pandang bawah,
" Teacher i want nasi, i dont want biscuits" Aku dah terdiam sebab si comel *aku tak ingat apa nama dia pendiam and kalau aku tanya pun tak jawab =,= 


SITUASI 2

Adik (Tee Khai Jun) Abang (Tee Khai Bing)
Aku ni guru kelas si abang ( 5years) dia ni datang awal gilaaa and bila nampak aku dah masuk kelas, dia akan lari peluk kaki aku. Padahal dah besar dah dia ni tapi maybe kurang attention dari parents kot? Sebab terlalu kaya jadi si anak pun macam tak tahu nak mengendeng dengan siapa. Tapi dalam kelas tuhaaaaaaaaan jahatnya kau ni lah. Taknak buat kerja. Tapi bila dah cakap "Handsome boy, smart boy" kejadah tu dia akan buat ah. Pandai budak ni. Kalau balik, tunggu dekat luar mesti pegang tangan si Khai Jun. Waah Hannah parah kau ni.


SITUASI 3

Aku ni habes berhabuk ah speaking kat kelas sebab kalau cakap BM alamat aku cakap dengan crayon jelahh =,= Pastu aku dok tergenjet genjet nyanyi action song dan keletihan aku duduk. Dorang nyanyi lagu ni. Haa yang ni aku record. Lantas dalam hati "Cinapek , korang boleh nyanyi lagu melayu ke dohhh!" 



Teacher rindu koranggggggggg ! Meet you guys on Monday eh eh eh ? Ala eh la ! Siapa tak datang spelling test hari isnin teacher babab tangan ! Teheeeeee

3 comments:

  1. nahahaa...
    chomel sih budak2 nieh.
    lagu paling tak menahaan.
    goyang2 pon still nynyi gaks. :P
    terbaekk.

    ReplyDelete
  2. ehhh , comel gilas si apeks apeks .haha

    ReplyDelete

Please leave a feedback, any kind of!