Jan 1, 2012

365 days.

Assalamualaikum (:


Hari ni dah 1st January, sad nya? Many things happened dalam masa 365 ini. Suka duka menangis gelak senyum masam lapar kenyang semua. After 2005, saya rasa ni tahun paling saya sad sangat nak tinggalkan sebab tahun ni sangat mengubah saya kepada Nabilah Hannah Bt Mohd Rafiq hari ini. Yes, Akidd. Yakin. Foshoo. Ke arah yang lebih baik diharapkan, semoga istiqamah yang dipegang. Top 10 remarkable moments in 2011.

1) Lepas SPM I had my own bussiness, clothing and chocolate-ing and even felt-ing. Whoaaa rindunya nak comot comot dekat dapur campur all those chocolates for Darla's Chocs and pagi pagi kena pergi bank and hadap laptop untuk check payment status, jadi photographer kehormat for Darla's Closette. Oh rindu :')



2) In the middle of February saya jadi seorang guru tadika, Miss Hannah (:. The greatest thing in the world I've ever done, lagi lagi sebab I dont have any little brothers and sisters, lagilah. Even sampai now I can even cry bila tengok video or pictures they sang and ran to me for hug. Aww :') I miss my kids <3 January nanti Miss lawat korang ya !


3) Lesen dah dapat yeay ! Tapi tak berani bawak double yay yay ! Myvi Putih awak apa kabarin?

4) SPM tinggalkan kesan amat dalam, di dalam hidup, tapi tahu ada hikmah and Alhamdulillah nampak jalan yang dah ditakdirkan buat diri dan amat mensyukuri atas nikmat yang telah dikurniakan. Amin Ya Rabb. Pilihan telah dibuat dan amat positif dengan jalan yang telah dipilih (:

5) My second sister, Amirah Nadhirah, pursue her study in Brisbane, Australia in Chemical Engineering. Satu minggu rumah macam orang meninggal. Tengok tudung dia meraung, tengok kasut/baju kurung dia melalak. Tengok kad bank dia tukar jadi mata $.$ untung ada kakak. HAHA. Padahal lagi tiga bulan balik Malaysia dah.

Amsterdam, Holland 2009

6) Alhamdulillah alhamdulillah sebab permohonan untuk sambung pelajaran dalam bidang Dentistry di Jordan diterima. Sehari sebelum masuk ke UPM untuk persediaan ke Alexandria, Mesir. Allah maha berkuasa. Rezeki di Jordan. Eventhough semua kawan and family saya tahu dari dulu memang nak sangat ke Australia, bercita cita nak serumah dengan kakak ): and berharap that kak Fatin buat Master di sana, so perfect three lah kitorang, but jyeah Allah Maha mengetahui apa yang terbaik untuk diri ini.

7) Three months in Intec macam ya Allah heavennya ! Universiti yang sangat best, tak payah cerita kelas ada aircond, rumah perghh apartment, library terbaik. 15 mins dari rumah, classmates ohsem gila, thanks Allah. Batch MEP 11 pun rock sangat. Alhamdulillah, persahabatan baru dibina 3 bulan, dah macam 3 tahun.



8) Fly to Jordan, tak pernah sikit pun dapat bayangkan 1 year before ni, rezeki lebih sikit dari kawan kawan kerana dapat fly terus dan  ditempatkan di bumi para anbiya', para sahabat dan tokoh islam yang hebat antaranya Salahuddin Alayubi yang berjuang mempertahankan agama Islam pada satu masa dahulu, buat saya lagi bersemangat untuk teruskan hari hari di sini. InsyaAllah.

Queen Alia International Airport, Amman

9) Nikmat lahir dalam Islam , rasa kagum, cantik dan powerfulnya kata kata dalam alQuran semua bertambah tambah di sini. Ukhwah antara sahabat alhamdulillah manis sangat, tolak ansur, sikap sabar semua di uji pada tahun ini. Sitting, program, usrah banyak menambah ilmu dan cinta towards islam.  Dengan kawan kawan yang jauh pun terasa dekat sebab sentiasa keep in touch and update hal masing masing, Love from Malaysia, Sweeden, Egypt, Russia and do on (:

10) Dapat belajar di perantauan time winter ni sangatlah mencabar, dari kesejukannya dan asyik lapar je. Ya Allah tengah malam tu kalau boleh nak je makan nasi dengan gulai kalau dapat. Mula lah merungut dekat Nana kenapa cereal dah habis and merengek mintak buat cucur ikan bilis. Pergi sekolah pagi, balik malam, tapi baru pukul 5petang. 6petang pulak dah Isya', apa lagi, pukul 8malam tidurlah. Ni exam lusa tulat tulat ni. Bermujahadahlah dengan kawan kawan jalan yang terbaik, ingat mengingati satu sama lain, sambil Running Man kalau dah BOSAN gila.

Alhamdulillah pencapaian tahun ini sangat menggembirakan. Tambahan 12 Dates tahun ni yang tambah buat dia ada garam gula kan? Semoga 2012 menjanjikan sesuatu yang lebih baik dari 2011 bagi saya, rakan, family dan yang membaca.

Wallahualam bisowab. Terima lah last shot dari 2011 !


p/s: Post ditulis pada 30th Dec tapi di publish 1st Jan (:

With Love,
Hannah Rafiq

1 comment:

Please leave a feedback, any kind of!