Dec 21, 2010

Kanak Kanak :D

Aku rasa macam nak termuntah pergi keluar tiap tiap hari. Takde lagi lah seja habisk SPM ni yang petang aku dapat pegi gym disebabkan terlalu ramai jemputan keluar atau aktiviti yang menarik. Tapi sejak menjadi bisnesgirl ni duit dah tak mintak lagi lag Encik Rafiq && Pn. Roslin. Tu sbb mereka tak rasa annoying kot. Hutang pun dah selesai dibayar && kini masa untuk menikmati hasil keringat ini. actually aku pun tak tahu why nak pergi membisnes. mungkin sebab minat daripada kecil. oh dulu aku rasakan orang yang kerja cashier dkt Jaya Jusco && Tesco etc. tu cool nak mampos. Because they work with money. Pernah jugak dulu bg tahu mak, " mak nnt abil nak kerja di Siang Ann ya ( supermarket depan rumah) ". Mak pandang muka like weh "mak ni cikgu, nnt abil kerja salah malu lah mak".

Dulu abah kerja di GoodYear jadi accountant jugalah. Kalau ada komputer selalu nya abah akan bawak dan kitorang yg dalam lingkungan 6-10 tahun ni pun seronok lah. Ada satu keyboard ni rosak. Aku ambil. A4 paper juga aku ambil. Kasut kasut mak dan handbag dia aku ketepikan. Duit duit Saidina tu pun aku bahagikan. HAHA nak gelak jap. Alahai kesian takde siapa nak kawan dengan kau dulu Hannah! akulah tukang beli, aku lah yang bayar, dan aku juga bungkus kasut tu sendiri. Terima kasih pun aku ucapkan buat diri aku yang membeli tu.Yelaah kakak semuanya dah sekolah.


Rumah aku pulak memang takdelah permainan. Sbb tu aku memang loser lah kalau kawan aku cerita kejadah semua. Aku pun memang tak minat langsungg lah. Lego, PlayDoh,Barbie semua aku tak pernah memiliki. Tak silap time darjah 5 baru mak bagi Saidina yang besarr punya cz dapat nombor berapa ntah.
hahaha. Time nak main masak masak aku pegi lah petik pokok semua . Mak tak marah, mak tolong lagi. then mak macam dah nampak bakat Master Chef dalam diriku, lantas mak masuk dapur ambik kangkung && garam. Mak suruh aku masak sayur fr lunch ! haha. haih kanak kanak zaman paling seronok bukan?

Saya tiada playstation or psp or x-box mcm adik kita ne
mahupun..
Bergelak ketawa di hadapan laptop bersama rakan
tapi saya dapat juga mampu memperoleh kebahagiaan dan keseronokan di masa muda muda dahulu :D





No comments:

Post a Comment

Please leave a feedback, any kind of!