Dec 21, 2010

Pasangan

Semua orang ditentukan pasangan masing-masing kata emak. tapi kalau tk dicari, mcm mana nak tahu kan? hahaha. Ntahlah. Cerita lepas bnyk mgajar untuk jadi matang dalam hidup. Tapi everyone has their own taste right? taste aku haih. senang jea. Tak perlu mengumpul hati nyamuk sedulang atau semangkuk darah anaknya, tidak perlu juga bersusah payah menaiki gunung dan tidak perlu menjerit sekuat hati kata i love you. tapi kalau ada bagus jugak. HAHA. Hm . aku perlukan seorang yang berAGAMA pastinya. sebab pppppftt aku ni umur 17 tahun pun mak kena tanya dah sembahyang ke belum? abil buat dhuha capat lagi 30 minit jea! abil dalam KTM duduk tu baca zikir ya? Abil keluar rumah baca qursi nnt malaikat jaga dan pelbagai lagi nasihat lain yang aku memang dah boleh hafal lah kan ! haha. jadi ak kena lah ada husband yang lagi tahu drpd aku, jadi dapatlah membimbing aku yang err mcm biasa biasa ni. tapi tak perlulah seperti Imam Muda Astro Oasis tu. Aku tak cukup baik lagi untuk mereka.

Keduanya, perlu menghormati ibubapa adikberadik atuknenek yadayadayada aku . Barulah sejuk hati dorang kan. Tak pun dorang akan ckp mcm ni. ehmm. " Sesuai laki Abil tu dengan dia kan, yelah dia pn sopan santun ikut cakap mak dari dulu , tu dapat laki pun baik". tak ke market mak aku. yelah. seorang ibu yang membesarkan 3 anak perempuan. iye . 3 ANAK PEREMPUAN tanpa seorang pun lelaki. abah cakap dulu nak jaga eorang anak perempuan lagi susah daripada jaga sekandang lembu. bapak ah, abah ada lebih daripada 3 kandang now ! tapi berjaya jea mereka , er berjaya tak?

Dan yang ketiganya, mempunyai karier yang bagus, pendapatan yang cukup yang mampu menampung berat aku ni dan mempunyai lebihan gaji untuk disimpan buat pendidikan anak di masa hadapan. yelah. Budak sekarang ni semakin pandai. Nanti kalau anak aku tk dpt biasiswa, nak masuk mana? Biarlah kami yang membayarnya, tapi kalau pandai bagus juga, duit tu aku buat pergi umrah then jalan pergi Europe. hek hek. tak guna kan aku. Aku pun tak nak lah kena makan pasir and timun jea tiap tiap hari. kurang protein, hilang semua belon dekat pipi yang dah lama aku bela sejak kecil nih (heh iya aku tembam)

Tapi aku berharaf dia dpt jd psangan aku, sebab dia paling memahami dan pahamlah pe'el aku nih. dahlah aku brani jadi garang dgn dia jea. haha kasihan awak , F. saya ckp dah tu. DAH LAAH!

No comments:

Post a Comment

Please leave a feedback, any kind of!