Dec 8, 2011

Jar Of Hearts.

Assalamualaikum,

Yes aku dah lama blog, Yes jugak sebab memang aku tengah nak lari dari menulis, Yes jugak sebab memang saja 24 jam deactivate FB, Yes jugak exam one of the reason. Ok dah khalas *stop.


 
Haih cinca berat nak tulis ni, tapi nak juga tulis maka gini lah ghupanye, serba pelik. Exam macam mana? Chem sikit mencabar Biology Alhamdulillah meningkat walaupun tak sehebat orang lain. Huii kiri kanan semua 90 ++ hebat betul, yes yes rezeki korang ya (: Pada time time macam ni, jiwa kacau otak serabut, aku tak suka dengar lagu, sebab lagu buat aku lagi emosi. Lagi lagi bila layan AXL *gila Hannah dengar AXL, Pearl Jam, mahu sesiapa pun lah tapi lagu sekarang memang tak lah. Tak boleh pakai langsung lirik, aku akan macam weh kesiannya kau ni, jahatnya yang situ, yada yada yada, so aku bukak Quran, tips yang aku baru kenal sejak datang Jordan ni, dan ayat yang aku tertarik,

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupan nya, Dia mendapat pahala dari kebajikannya dan dia mendapat siksa dari kejahatan yang diperbuatnya...." 
                                                                                 
                                                                                                                    (alBaqarah:286)

Okay balik, Alhamdulillah, aku nak sangat berubah diri ni, dari diri yang dulu ke diri baru. Tapi first of all kena lah betulkan dalam diri ni dulu, tak lah terus pakai tudung lubuh, tapi aku mengaku yang aku tengah berjinak jinak nak pakai pun, insyaAllah bila aku dah betul betul ready, aku akan pakai pun. Tapi adakah dengan tudung labuh, okay dah Hannah ni dah berubah baik, tak kan, so aku ambil langkah yang dari link  INI which aku akan tinggalkan dalam tab so I can view everyday. And now I am really touched by this little girl ;') Adik Atikah, thanks, you made my day, even dah petang.


Dan satu janji ku, takkan berpaling dari mu , Ya Allah.
Kuatkan hati hamba Mu ini.
Ya Rabbal Alamin.

2 comments:

  1. may ALLAH ease u hannah!! ^-^v

    p/s : btw akak peminat adik atikah.. :)

    ReplyDelete
  2. Salamullahi alaik ya 'azizatil karimah, Alhamdulillah wa syukru lillahi taa'ala 'ala hazihil naba'ul 'azim.

    Betapa gembiranya hati ini membaca entri ini serta mengharap satu perubahan yang agung dengan pengharapan yang menggunung tinggi hasil tarbiyah nuraniMu ya Allah.

    Sesungguhnya insan ini telah membuatkan aku sedar akan platform yang aku duduki skrg yang seharusnya aku letakkan catalyst padanya.

    Aku berdoa padaMu ya Allah, Kau peliharalah iman ukh Hannah dan bimbinglah dia dengan cahaya tarbiyahMu ya Allah. Kuatkanlah hatinya, cekalkan imannya, tabahkanlah jiwanya sepanjang niat baiknya utk berubah ke arah yang lebih baik serta mendekatkan diri padaMu ya Allah. Sesungguhnya, aku amat menyokong perubahannya dan akan memberi sokongan yang sebanyak mungkin utk lihat dia jadi yg terbaik. Amin ya rabbal 'alamin.

    ReplyDelete

Please leave a feedback, any kind of!