Jul 9, 2013

Perasaan

Kau pernah tak rasa macam marah dengan semua benda, semua orang?
Kau pernah tak rasa nak menangis sebab marah dengan diri sendiri?
Kau pernah tak rasa nak stop everything yang kau tengah buat and just go home?
Kau pernah tak rasa menyesal sebab buat something yang buat kau rasa bersalah?
 Aku pernah, aku tengah. Aku tengah rasa semua ni.

Tiba tiba je kan tulis blog padahal dah satu tahun tak menulis,
Aku just nak lari dari semua ni kejap and menulis balik. 
Tulis dekat tempat yang orang tak boleh nak judge aku.
Aku penat hidup di judge dengan perlakuan/penulisan aku.

Esok Ramadhan, aku rasa sayu sangat sebab aku bakal berpuasa 30 hari dekat Irbid.
Puasa tahun lepas paling bermakna dalam hidup aku.
Puasa tahun lepas aku tak hilang kawan lagi.
Puasa tahun lepas aku dapat jaga nenek aku. 
Puasa tahun lepas aku dapat solat terawih dekat Masjid baru.
Puasa tahun lepas aku betul betul dalam ketakutan sebab nak check result
Puasa tahun lepas aku dengan mom berpelukan lepas check result yang aku cukup bersyukur.

Puasa tahun ni? 
Allah. Bantulah aku. Kuatkan lah diri aku.
Permudahkan urusan aku, terimalah amal ibadah aku.
Cukuplah, cukuplah aku terlalu jahil.
Atau, semakin menjahilkan diri.

Balighna Ya Ramadhan.

No comments:

Post a Comment

Please leave a feedback, any kind of!